Glad og Gavnlig Gym



KROPSTRÆNING
FOR EN SUND
OG VELAFBALANCERET KROP



Døjer du med spændinger i nakke, skuldre, ryg, lænd eller ischias, uro eller søvnproblemer er denne træningsform ideel for dig.


Øvelserne både opbygger, smidiggør og afspænder dine muskler. Alle muskelgrupper i kroppen bliver rørt, og du vil derfor opbygge styrke omkring dine led. Samtidig vil du mærke at øvelserne afhjælper dine muskelspændinger.


Øvelserne er med inspiration fra yoga og pilates, så kroppens muskler arbejder i balance. Træningen er varieret, og ledsages af behagelig musik.


Vi starter med en guidet meditation som skaber ro og nærvær i kroppen. Dette betyder meget for din evne til at mærke kroppens grænser og formåen og er et lille reset de fleste nyder.


Derefter arbejdes roligt med øvelser, åndedræt, krydstræning og igangsætning af lymfesystemet og afspænding af den såkaldte vagusnerve, så kroppens iboende evne til at hele får plads.


Vagusnerven er uendelig vigtig for din energi og dit velbefindende og sørger for mange livsvigtige funktionerer - bla. fordøjejelsen af både den mad, du indtager, og de indtryk og oplevelser, du får gennem livet.


Vagusnerven aktiverer dit parasympatiske nervesystem som står for ro, hvile og fordøjelse. Modsat dit sympatiske nervessystem, som står for frygt, kamp og flugt - en tilstand mange befinder sig i en stor del af tiden, i en verden med mange krav.


---------


Du får et lille program tilsendt med øvelser, du kan lave derhjemme efter behov.


Du får også adgang til lukket facebookgruppe med videoer af min undervisning.


Medbring håndklæde til at ligge på samt drikkedunk. Evt trøje og sokker til den guidede meditation



Kom og vær med - din krop får det så godt!



Balance og ro i din krop



- øget kropsbevidsthed, smidighed og indre ro.



Ønsker du at arbejde med fordybelsen og nærværet i din krop eller har du brug for en ekstra rolig træning pga f.eks. sygdom eller stress, er dette hold noget for dig.


Vi starter med en guidet meditation som skaber ro og nærvær i kroppen. Dette betyder meget for din evne til at mærke kroppens grænser og formåen.


Derefter vil jeg guide gennem velgørende øvelser med tid til at mærke kroppens respons og hvad, der er brug for. Og hvor din vejrtrækning styrer øvelsernes tempo.


Dit nervesystem vil falde til ro, og du vil efter træningen føle dig revitaliseret og klar til at møde verden. Desuden vil dine muskler styrkes og smidiggøres.


Øvelser og stræk er inspireret af pilates, yoga og energiarbejde og med særlig bevidsthed på åndedrættet. Træningen ledsages af rolig behagelig musik.


Også på dette hold er vagusnerven i fokus.

Den aktiverer dit parasympatiske nervesystem som står for ro, hvile og fordøjelse af både den mad, du indtager og de indtryk og oplevelser, du får gennem livet.


Modsat det sympatiske nervessystem, som står for frygt, kamp og flugt - en tilstand mange befinder sig i en stor del af tiden i en verden med mange krav.


---------


Du får et lille program tilsendt med øvelser, du kan lave derhjemme efter behov.


Du får også adgang til en lukket facebookgruppe med videoer af nogle af øvelserne.


Medbring håndklæde til at ligge på samt drikkedunk. Evt trøje og sokker til den guidede meditation.


.


BEMÆRK - jeg opretter ved behov særlige forløb for stressramte. Kontakt mig ved interesse.